Na świecie istnieją dwa podstawowe typy przekładni samochodowych: automatyczne skrzynie Warszawa i ręczne skrzynie biegów. Oba kierują moc generowaną przez silnik do kół napędowych. Z godnym uwagi wyjątkiem przekładni bezstopniowej (CVT), przekładnia – zwana również z automatyczną skrzynią biegów – jest metalową obudową wypełnioną olejem, która zawiera wiele kół zębatych, wałów, łożysk i innych części.
W przekładni jaką są automatyczne skrzynie Warszawa każdy bieg ma określony współczynnik, aby zapewnić, że koła nie obracają się z taką samą prędkością jak silnik. Twój rower górski jest wyposażony w znacznie bardziej podstawową wersję tej technologii. Na papierze transmisja jest prosta. Moment obrotowy z silnika wchodzi do przekładni przez wał wejściowy, przechodzi przez koła zębate i wychodzi z wału wyjściowego. To, w jaki sposób dociera do kół, zależy od tego, czy samochód jest napędzany z przodu, ze środka, czy z tyłu, i czy jest to napęd na przednie, tylne czy na wszystkie koła. Najczęstsze typy transmisji są automatyczne skrzynie Warszawa i ręczne skrzynie biegów. Wyszczególniliśmy je, aby pomóc Ci wybrać mądrze przy następnym zakupie samochodu, niezależnie od tego, czy rozważasz użycie samochodu używanego, czy najlepszego SUV-a na drodze w Warszawie.