Edukacja artystyczna jest integralną częścią rozwoju każdego człowieka. Ci, którzy badali procesy uczenia się na przestrzeni wieków, poczynając od Platona, podkreślali znaczenie sztuki w procesie edukacji. Edukacja artystyczna, która stosuje przedszkole Ursynów odnosi się do edukacji w dyscyplinach muzyki, tańca, teatru i sztuk wizualnych. Studia artystyczne są integralną częścią naszego społeczeństwa. Są częścią dziedzictwa kulturowego każdego Polaka.
Sztuka jest tym, co czyni nas najbardziej ludzkimi, najbardziej kompletnymi jak ludzie. Sztuki nie można się nauczyć od czasu do czasu lub losowo, tak jak matematyka lub nauka nie mogą. Edukacja i zaangażowanie w sztukę plastyczną są istotną częścią przedszkolnego programu nauczania i ważnym elementem programu edukacyjnego każdego ucznia w placówce edukacyjnej jaką jest przedszkole Ursynów w Warszawie. Istnieją wystarczające dane, aby w przeważającej mierze poprzeć przekonanie, że studia i uczestnictwo w sztukach pięknych są kluczowym składnikiem poprawy uczenia się we wszystkich obszarach akademickich. Dowody jego skuteczności w zmniejszaniu liczby uczniów przedszkola na Ursynowie przerywających naukę, zwiększaniu frekwencji studenckiej, rozwijaniu lepszych graczy zespołowych, promowaniu miłości do nauki, poprawie godności studenckiej, zwiększaniu kreatywności studentów i tworzeniu lepiej przygotowanego obywatela do pracy w przyszłości, można znaleźć w badaniach odbywają się w wielu różnych miejscach, od kampusów szkolnych po korporacyjną Polskę. Dowody z badań mózgu to tylko jeden z wielu powodów, dla których edukacja i zaangażowanie w sztukach pięknych jest korzystne dla procesu edukacyjnego w placówce edukacyjnej jaką jest przedszkole Ursynów .
Sztuka rozwija systemy neuronowe, które zapewniają szerokie spektrum korzyści, od drobnych umiejętności motorycznych po kreatywność i poprawę równowagi emocjonalnej. Należy zdać sobie sprawę, że dostosowanie tych systemów często zajmuje miesiące, a nawet lata. Badania wykazały, że przedmioty takie jak matematyka, nauka i język wymagają złożonych zdolności poznawczych i twórczych „typowych dla uczenia się sztuki”.
„Sztuka usprawnia proces uczenia się. Systemy, które odżywiają, w tym nasze zintegrowane zdolności sensoryczne, uważne, poznawcze, emocjonalne i motoryczne, są w rzeczywistości siłą napędową wszystkich innych procesów uczenia się”.